Generel info om Long Stay på Mimosas Suites

Ofte stillede spørgsmål Mimosas Suites
Her har vi samlet alle de spørgsmål vi igennem tiderne har modtaget fra vores gæster, som har besøgt Mimosas Suites. Hvis du mod forventning ikke kan finde svar på dit spørgsmål herunder, så lad os endelig høre fra dig.

Kan jeg medbringe min hund?
Nej

Kan jeg få havudsigt:
Nej desværre. Lejlighederne ligger kun et par hundrede meter fra havet, men der er desværre ikke havudsigt.

Kan jeg få eftermiddagssol?
Ja, alle lejligheder har eftermiddagssol. Lejlighederne er fra syd til vestvendte retninger.

Hvad skal jeg medbringe
Uanset hvilket resort du vælger, skal du ikke spekulere på håndklæder, linned m.m. Det eneste tilfælde er, hvis du ønsker at tage til stranden så kan det være en god ide, selv at medbringe et badehåndklæde.

Er der vaskemaskine og opvaskemaskine i lejligheden?
Her er der både opvaskemaskine og vaskemaskine.

Kan jeg vælge hvor jeg vil bo?
Man kan ikke vælge en specifik lejlighed eller etage, men man kan komme med ønsker, fx om at bo i stueetagen og resortet forsøger, så vidt det er muligt, at få hensyn til disse ønsker.

Kulturforskelle man bør være opmærksom på
I Spanien er det ikke så normalt at spise blødkogte æg,  selv at lave sig kaffe eller at få ”en lille en” til morgenkaffen. Det betyder at man ikke kan forvente, at der er kaffemaskine, æggebæger og shots glas m.m i lejligheden.

Golfbanernes stand
Mange golfbaner i Spanien benytter ”Bermuda græs” da det passer bedre til det varme sommer klima, men det kan i vintermånederne blive brunt og trist at se på – UDEN at det dog har indvirkning på kvaliteten af græsset.

Er der dyner i lejligheden?
Ja, der er dyner i begge soveværelser

Er der pool?
Der er en udendørs pool som ikke er opvarmet samt en mindre indendørs pool som er ikke opvarmet. Spaén er opvarmet.

Er der A/C eller anden opvarmning?
Der er A/C som kan bruges til både varme og kulde. Når I modtager jeres voucher får I også en kort instruktion til denne.

Er der noget jeg skal være opmærksom på?
Spanske byggerier er generelt dårligt gearet til koldt vejr og har altid klinke/marmor gulve. Sørg derfor for at tage hjemmesko/varme sokker med vær forberedt på, at det kan tage tid at varme lejligheden op, hvis den ikke har været i brug, når I ankommer.

Må man have overnattende gæster?
Der er plads til 4 personer i lejligheden og de er meget strikse omkring dette og tillader ikke flere personer end det. Overnattende gæster skal registreres og der skal betales et gebyr på mellem 15-29 euro pr. person pr. nat – alt afhængig af tidspunktet på året.

Er der internet i lejligheden
Alle vores lejligheder har internet – nogle hurtigere end andre. Forvent ikke at du kan streame dansk TV.

TV
Der er en fornuftig størrelse TV i lejligheden.

Er der sociale arrangementer?
I oktober 2022 og februar/marts 2023 vil vi have en golfvært på Costa del sol, som vil arrangere turneringer, middage m.m – men da vores gæster strækker sig over et stort område, er det muligt, at man må køre et stykke, for at kunne deltage.

Hvor meget bagage må jeg medbringe?
Ryanair; 20 kg kuffert og 20 kg golfbag og som håndbagage kun en mindre taske, der skal kunne være under sædet foran
Norwegian; 20 kg kuffert og 20 kg golfbag og som håndbagage kun en mindre taske, der skal kunne være under sædet foran
SAS; 23 kg kuffert og 23 kg golfbag og som håndbagage maksimum 8 kg 55 cm x 40 cm x 23 cm (længde x bredde x dybde).

Booker I tee tider på forhånd?
På Atalaya banerne kan vi kun for booke de første tre tee tider. Der er desuden restriktioner således at man på Old Course kun kan booke tider efter kl. 12.30 og på New Course kan man blot ikke booke tee tider mellem kl. 10.00-11.00.

Hvilket biludlejningsfirma benytter I, og er der restriktioner i den forbindelse?
For vores long stay gæster benytter vi altid Del Paso som er et lokalt spansk firma som har kontor lige uden for lufthavnen, hvilket betyder en meget kort køretur i shuttlebus.

Vi har en specialaftale omkring long stay, hvilket betyder, at der er fuld forsikring med ingen selvrisiko inkluderet samt to chauffører. Der er heller ikke noget tillæg, uanset alder – så længe man har et gyldigt kørekort. Ved Del Paso er der heller ikke noget tillæg for sen afhentning eller tidlig levering

Kan jeg gå til restauranter og butikker?
Ja. Der er kun ca. 1 km fra resortet til Puerto Banus, hvortil man kan gå langs stranden.

Hvilke indkøbsmuligheder er der?
I Puerto Banus er der flere indkøbsmuligheder, blandt andet et døgnåbent ”Super Cor” samt det store supermarked i El Corte Ingles. Inden for kort køreafstand findes der desuden Lidl og Mercadona. Er der danske produkter, som man ikke kan leve uden – er der fx i Fuengirola mulighed for at handle ved flere danske supermarkeder og bager. 

Hvad gør jeg hvis der opstår problemer?
Hvis man har et AKUT problem, kan man altid kontakte resortets kontaktperson på tel. +34 628464315. Det er samme nummer man benytter hvis der er mindre problemer som skal løses.

Hvilke dokumenter skal jeg medbringe?
Medbring gyldigt pas, Det blå sygesikringsbevis, fysisk kørekort (digitalt kørekort kan ikke benyttes i udlandet) samt eventuelt coronapas og rejseforsikring.

Kan man få fat i en dansk læge/kiropraktor/fysioterapeut m.m ?
På Costa del Sol, kan man få fat på det meste, hvis man er villig til at køre for det. Der findes både dansk læge, fysioterapeut, kiropraktor, tandlæge og optiker:
https://doctorreinhard.es/
https://sanumphysio.com/da/sanum-physiotherapy-fysioterapi/
https://www.quiropracticofuengirola.com/
https://unioptica.com/
https://www.clinicadentalescandinava.com/da/hjem/

Skal jeg betale for strøm?
På Mimosas Suites er strømmen inkluderet. Vi opfodrer dog alligevel til, at man bruger A/C med fornuft, således at man ikke har den kørende når man forlader lejligheden, eller hvis man har vinduer eller døre åbne.

Er der rengøring inkluderet?
Der er en ”let” ugentlig rengøring inkluderet med skift af linned og håndklæder. ”Let” rengøring betyder, at der ikke bliver gjort rent i køkkenet eller på altanen.

Oplever du problemer med gulvvarmen?
Tag fat i Carmen Gonzalez tlf. +34 628 46 4315 indenfor normal åbningstid (mellem kl. 10-18 på hverdage)